شنبه ١٨ ارديبهشت ١٤٠٠

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2008
 بازدیدکنندگان آنلاین : 2
آخرین بروزرسانی
1400/2/18
صفحه اصلي > چشم انداز گروه 
چشم انداز گروه
 

چشم انداز چهارساله گروه رشد وپرورش كودكان پيش دبستاني

اهداف كلي :

 تعالي بخشيدن به گروه رشد وپرورش پيش دبستاني متناسب با استانداردهاي بين المللي

تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه آموزش و پرورش کودکان پیش از دبستان

1 – رويكرد آموزشی

- مديريت وبرنامه ريزي دقيق دوره هاي كارورزي

- نظارت بر نحوه مشارکت و هدایت اساتید راهنما در دوره های کارورزی

- تنظیم قرارداد مدون با آموزش و پرورش به منظور تداوم مشارکت دانشجویان در مدارس مورد نیاز در دوره های کارورزی و اجتناب از مسایل پیش آمده قبلی

بازنگري سرفصل هاي درسي به منظور اجتناب از ارائه محتوي آموزشي تكراري و موازي -

- نظارت در اجرای واحدهای آموزشی با هدف بهبود کیفیت آموزش  از سوی اساتید

- برگزاري جلسات آزمون ميان ترم ونظارت برنحوه سوال هاي پايان ترم وميان

- نظارت بركم وكيف آموزش اساتيد وانتخاب وارائه واحدهاي مرتبط آموزشي با اساتيد با توجه به نتايج ازشيابي هاي دانشگاه

- تعامل با دانشگاه هاي دروني وبيروني به منظور تبادل نظر با دانشجويان ودانشگاهيان

     (Net working) تشكيل شبكه كاري با دانشگاههاي هم جوار وبين المللي -

همكاري آموزشي با ديگر گروه هاي مرتبط (گروه هاي مشاوره ،  باليني ،  مددكاري ،  رفاه اجتماعي ........) -

برگزاري كارگاه هاي اموزشي براي دانشجویان (حداقل 2كارگاه آموزشي ) ازسوي اساتيد درهرترم

ـ بازنگری در طرح دوره کارشناسی و سر فصل های دروس این رشته

-  بازنگری در ارزیابی طرح درون گروهی

-  بازنگری، اصلاح و ارتقاء در نحوه انجام دوره های کارورزی دانشجویان  مبتنی بر اهداف آموزشی

2- حوزه پژوهشی

- تعيين اهداف و رسالت هاي پژوهشي گروه به طور مشخص ودقيق

- همكاري پژوهشي بين اعضا به طور جدي ومستمر

- برگزاری نشست های علمی درون گروهی به منظور  توانمندسازی اساتید  در حوزه های آموزش و پژوهش

- برگزاري نشست هاي علمي ماهانه با ديگر گروه هاي مرتبط (گروه مشاوره – گروه باليني  ،  مددكاري  ،  رفاه اجتماعي )

- برگزاری کرسی های نظریه پردازی در حوزه پیش دبستانی هر سه ماه یک یار

- هدايت حوزه های پژوهشي وآموزشي گروه به سمت رويكردهاي باليني وسلامت روان وتوانبخشي  دردوره هاي تحصيلات تكمیلی

- افزايش طرح هاي پژوهشي درون گروهي برون گروهي واعتبار بخشي

- تشويق اعضا به چاپ كتاب ومقالات مرتبط با رشته

- اقدامات لازم جهت دریافت امتیاز فصل نامه در حوزه رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی

- تاسیس مرکز گردآوری ژورنال ها و کتابهای مرتبط با رشته رشد و پرورش پیش دبستانی

- تهیه چارچوب مشخص برای اجرای طرح های پژوهشی و پایان  نامه های دانشجویان به منظور توانمندسازی دانشجویان در حوزه پژوهش

-  رسيدگي به پايان نامه هاي دانشجويان وانتخاب موضوعات توسط دانشجويان با هدف به روز نمودن محورهاي پژوهش واجتناب از موازي كاري

- همکاری با سازمان های جهانی از قبیل یونسکو با هدف بهبود کیفیت آموزش و پژوهش و آشنایی با دست آوردهای جدید متناسب با اهداف آموزشی دانشگاه

- همکاری با کنفرانس اسلامی و کشورهای عضو (IDB ) ، بانک توسعه  اسلامی در بخش آموزش و پژوهشف برگزاری کنگره های بین المللی پیش دبستانی برای جهان اسلام با هدف پرورش و توانمندسازی مربیان جهان اسلام

- برگزاري كنگره هاي ملي وبين المللي ودعوت ازسخنرانان كليدي درحوزه رشد وپرورش كودكان پيش دبستاني

- برگزاری سالانه سمینار آموزش و سلامت کودکان پیش دبستانی

3 - حوزه اجرایی :

-    شرح و تقسیم وظایف و برنامه های گروه در بین اعضای گروه

-    التزام تعیین جدول زمان بندی( حضور در دانشگاه، ساعات مشاوره و کلاس و ...) برای اساتید به منظور مراجعه دانشجویان به اعضا و دریافت پاسخ

-    فراهم نمودن فرصت های لازم به منظور دسترسی الکترونیکی با اساتید گروه

-    سفارش و خریداری کتاب های مرتبط با رشته

-    گسترش  رشته رشد و پرورش پیش دبستانی در مقطع کارشناسی ارشد

-    گسترش وایجاد گرایش های بین رشته ای مرتبط با سلامت و توانبخشی پیش دبستانی( از قبیل روان شناسی مدرسه و ...)

-    تجلیل از پیشگامان آموزش و رشد کودکان پیش دبستانی با هدف ارائه الگوی کارآمد به دانشجویان

-    ارتباط با نهادهای اجتماعی و در خواست عضویت اقتخاری نهادهای یاد شده در انجمن علمی دانشجویی

-    حمایت و مشارکت در انجمن علمی دانشجویی گروه( هم اکنون با پی گیری های اینجانب تشکیل شده و در حال تنظیم  . تدوین برنامه های مرتبط می باشد)

-    برگزاری جلسات توجیهی برای دانشجویان جدید الورود

-    برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان حداقل 2 بار در هر ترم

-    تلاش برای کسب ردیف شغلی از آموزش و پرورش برای فارغ التحصیلی به عنوان وظیفه اخلاقی و انسانی

-    سفارش و خریداری ابزارها و نرم افزارهای آموزشی مرتبط با رشته

اخبار
معلوليت، كرونا و دشواري هاي تحصيل
تهران -ايرنا- اگرچه اپيدمي كرونا اختلال وسيعي در آموزش كودكان به ويژه كودكان معلول و محروم ايجاد كرد، اما دولت با اقدامات حمايتي تلاش كرد تا تبعيض آموزشي را تاحدممكن كاهش دهد كه از جمله اين اقدامات مي توان به توزيع هشت هزار تبلت بين دانش آموزان محروم ازسوي سازمان بهزيستي كشور اشاره كرد.
 ١٣:٥٠ - 1400/02/18 - نظرات : ٠متن کامل >>
.
.
 ١٣:٥٧ - 1400/02/04 - نظرات : ٠متن کامل >>
.
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعیمعاونت آموزشیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت درمان و توانبخشیکتابخانه

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences